پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4254
-
الف
+

معرفی فیلم‌های آخر هفته آی‌فیلم

بیننده دو فیلم سینمایی «شاه خاموش» و «غلامرضا تختی» از آی‌فیلم عربی باشید.

دو فیلم سینمایی «شاه خاموش» و «غلامرضا تختی»، روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته از آی‌فیلم عربی پخش می‌شوند.

به گزارش خبرنگار شبکه آی‌فیلم، فیلم سینمایی «شاه خاموش» پنجشنبه 20 آذر‌ روی آنتن آی‌فیلم عربی می‌رود. این فیلم به کارگردانی همایون شهنواز در سال 1382 تولید شد.

در آغاز جنگ جهانی اول، دولت ایران رسماً اعلام بی‌طرفی می‌کند تا کشور را از ویرانی بیشتر در امان نگه دارد؛ اما طرفین جنگ (متفقین و متحدین) اعلام بی‌طرفی ایران را نادیده می گیرند و ایران را عرصه رقابت و کشمکش‌های سیاسی و نظامی قرار می‌دهند. در چنین موقعیتی، احمدشاه قاجار خودش را چون طفلی در برابر سیاست‌بازان کارکشته فرنگی و ایرانی، گیج و درمانده می‌بیند. در بهار یکی از آن سال‌ها، شاه جوان با کنتس دگوتی، دختر وزیر مختار اتریش، کشوری که به حمایت از آلمان، با روس و انگلیس در جنگ است، آشنا می‌شود و...

علی نصیریان، محمدرضا فروتن، مهتاب کرامتی، محمد صادقی، کاظم هژیرآزاد، محمدرضا حقگو و میرطاهر مظلومی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فیلم سینمایی «شاه خاموش» پنجشنبه 20 آذر ساعت 22:30 به وقت تهران از آی‌فیلم عربی پخش و در ساعت‌های‌ 04:30، 10:30 و 16:30 روز بعد بازپخش می‌شود.

بر اساس این گزارش، فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی نیز جمعه 21 آذر از آی‌فیلم عربی پخش می‌شود.

در این فیلم زندگی جهان‌پهلوان تختی از تولد تا مرگ در سه مقطع کودکی، نوجوانی و بزرگسالی به نمایش در آمده است.

ماهور الوند، حمیدرضا آذرنگ، فرهاد آئیش، بهنوش طباطبایی، آتیلا پسیانی، ستاره پسیانی، و محسن تختی از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» در سی و هفتمین جشنواره فجر توانست در 10 بخش کاندید سیمرغ شود و در نهایت موفق به دریافت جایزه در بخش بهترین فیلمبرداری، بهترین طراحی صحنه و برنده سوم بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شده است.

فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» جمعه 21 آذر ساعت 22:30 به وقت تهران از آی‌فیلم عربی پخش و در ساعت‌های‌ 04:30، 10:30 و 16:30 روز بعد بازپخش می‌شود.

بیشتر بخوانید:

جزئیات جدید از سریال پایتخت۷

نون.خ۳ با علی صادقی و شقایق دهقان

ا.ا/ س.م

نظر شما
ارسال نظر